Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fantasy Artist in de knoop! advies en hulp gevraagd!

  • Linda

    Hallo!

    laat ik me even voorstellen; mijn naam is Linda, ben 18 jaar, en heb een droom; fantasy art maken als beroep.

    Ik zit nu in mijn 2e jaar DTP/grafische vormgeving op landstede in harderwijk. Het plan was, om hier mijn niveau 2 diploma te halen, en daarme naar het grafisch lyceum in utrecht te gaan. De reden hiervan is omdat ik me op landstede totaal niet thuis voel.

    in een gesprek bij de decaan van het lyceum bleek dat ik makkelijk in het 2e jaar kon instromen (van niveau 4) en dat ze mijn eigen stijl zeer waarderen. Nu hoor in gisteren in mijn intake gesprek daar, van dezelfde decaan, dat het onmogelijk is om in het 2e jaar in te stromen en dat mijn eigen stijl totaal niet gewaardeerd word. kortom; ik moest maar mn fantasy art en mn tribals voor de rest van mn opleiding aan de kant zetten. Ik moet dus bij wijze van spreken gewoon mijn eigen persoonlijkheid van me afschuiven. Ja sorry, maar dat gaat bij mij niet.

    Ik heb dus een droom die in duigen aan het vallen is. Ik heb een talent, ik ben gedreven en ik wil leren. Maar niemand laat het toe. Ik zeg zels precies wát ik wil leren, ik geef het ze zowat op een bordje voor hun neus. Maar het mag niet, en het kan niet.

    Ik wil mijn passie en mijn talent dolgraag verder ontwikkelen, en ja ik sta open voor andere dingen. Maar fantasy art blijft mijn passie en mijn leven, en ik wil dat ontwikkelen, maar ik kan er nergens mee naartoe!

    als iemand tips, ideeen, voor cursussen, scholen of wat dan ook heeft, laat het me alsjeblieft weten.

    Als je ook andere sites weet waar mensen mij misschien kunnen helpen, alsjeblieft kopieer dit!

    Dankjewel

  • Linda

    o sorry.. om mij te contacteren: www.lindarctica@hotmail.com

  • berkumpje

    Heb je al eens geprobeerd op een kunstacademie te komen?

    Als je dat niet kan zou ik proberen naast een andere studie gewoon veel te tekenen en te oefenen..

  • Fiach

    Ik zou zeggen, doe wat jij voor ogen hebt, en ga de weg die jij wilt volgen!

    Het zal misschien niet het makkelijkst zijn, maar doorzetten!

    Misschien zelf een site beginnen met je artwork, eens kijken hoe en of die aanslaat?

    Verder, de reden dat ik hier op dit forum verzeild geraakte, ik dat ik juist naar een fantasy artist die graag een cover zou willen / kunnen ontwerpen voor een fantasy verhaal / boek dat ik aan het schrijven ben. Ik ben wel een beginnende schrijver, dus geen garanties of dat wat wordt, maar wie niet waagt..

    je kunt me altijd contacteren op hugocraenen@hotmail.com

    groetjes!

  • Daniel

    Beste Linda,

    Geen idee of dit nog gelezen gaat worden aan gezien depost oud is. Ik vond dit forum bij teval omdat ik aan het zoeken ben naar referentie beelden. Ik zelf heb ook altijd iets willen doen met tekenen in de richting van fantasy/ SF. Uit eindelijk ben ik iets anders gaan doen wat ook een passie van me is, tuin en landschap ontwerpen.

    Maar nog steeds ha den heb ik ene liefde voor tekenen en heb altijd het idee in mijn hoofd gehad om iets te schrijven/ tekenen. Nu is het moment gekomen dat ik gewoon zelf ben begonnen met het schrijven van een fantasy/ SF comic story. Op dit momnet ben ik het verhaal ana het schrijven en als ik dara klaar me eben ga ik stryboards en schetsen maken. Ik denk dat als je deze talenten/ droom wil uit voeren je het voor namelijk zelf moet doen. Gewoon beginnen, in het diepe springen en je ideeen op papier zetten.

    Ee site of blog maken of bijvoorbeeld met facebook iets doen. Tegen woordig zijn er 1000 en 1 manieren om je zelf te presenteren en te laten zien wat je kan. Ik weet zeker dat als je begind en door zet er uit eindelijk wat moois uit komt.

    Als laatste, als je dit no g leest en nog steeds interesse hebt dan kun je me altijd laten zien wat je stijl en dergelijken is. Misschien als je het wat lijkt kun je mee helpen met maken van de fantasy comic waar ik mee bezig ben.

    Groet

    Daniël